Pokud se podíváte do svého SPAM emailu, pokud se podíváte do firemní komunikace, na blogové články či příspěvky v různých srovnávacích magazínech a dalších, všude na jednom či druhém místě figurují tzv. odkazy. Odkazy, jak už název napovídá, odkazují na jiné místo na internetu, kde se může uživatel kliknutím dostat. Mnohdy se jedná například o zdroje (v článku odkazují na článek jiný, odbornější) nebo o jiné úhly pohledu či dokonce produktové stránky (u srovnávacích webů). Linkbuilding, budování odkazů, je tedy jakousi formou budování silnic a dálnic na internetu, po kterých se poté budou pohybovat uživatelé napříč různými webovými stránkami.
Proč je vlastně linkbuilding tak důležitý? Především proto, že dokáže nasměrovat uživatele. Málo co dokáže ovládat uživatele v jeho zběsilém vyhledávání a pátrání a klikání, ovšem s dobře umístěným odkazem můžete uživatele navést z nové produktové stránky na starší nebo naopak, uživatele, který třeba nakupuje váš starší výrobek, můžete takto přesměrovat na stránku s novějším produktem, o kterém třeba ještě neví, ale mohl by o něj mít potencionální zájem.
Takhle jednoduše lze využívat odkazy ke směřování provozu. Samozřejmě poté se můžeme bavit také o interních odkazech, ale to už je zase na úplně jiné povídání. Není to ale jen tak, mít pár odkazů. Na odkazy se klade celá řada požadavků, předně bychom určitě zmínili kvalitu odkazu ve vztahu k odkazované stránce. Pokud odkaz zavede uživatele na nějakou pofiderní klamavou stránku plnou vyskakujících reklam a podvodných zpráv, nebude to asi moc vypovídat ani o stránce, kde je odkaz umístěn. A toho si všímají také internetové vyhledávače, které si tyto odkazy na stránce také projíždějí a prohledávají, aby zjistily, co se vlastně na druhé straně nachází a rozhodly se, jestli by měly stránku s takovýmito odkazy indexovat či nikoliv.