Není výjimkou, že lidé začnou podnikat, ale v krátkosti zase skončí a s radostí se nechají zaměstnat. Ne nadarmo někdo moudrý řekl, že každý po střední škole by měl minimálně jeden rok podnikat. Naučil by se totiž, jak těžké je vydělat, jak těžké je rozjet byznys a jak se říká, “buďte pány svého času”, jak klamavé toto je a v podstatě, když chcete být úspěšnými, tak jak nesmyslné toto je. Ale pojďme zpátky k základním otázkám!
1. Rozumím tomu, co chci dělat?
Pokud jste se rozhodli v něčem podnikat, určitě byste tomu měli rozumět. Ať už se jedná o něco, co jste vystudovali nebo naopak něco, co je vaším celoživotním koníčkem. Vždy je potřeba dané věci rozumět. Je evidentní z mnoha příběhů, že nemusíte podnikat právě v tom, co máte vystudováno. Avšak můžete velmi dobře podnikat v něčem, co vás baví již léta a máte v dané oblasti nejen dobrý přehled, ale také znalosti a dovednosti.
2. Jste seriózní?
Pokud působíte neseriózně a nespolehlivě, těžko můžete získat partnery či nové klienty. Je třeba nejen rozumět tomu, co děláte, ale také o tom umět hovořit a znát argumenty na různé námitky. Kromě toho je nutné vždy a za každých okolností dobře vypadat. Kdo vypadá ošoupaně, otřesně a špinavě, určitě nenajde klienty či dodavatele nebo obchodní partnery.
3. Máte vymyšleno, kde vezmete na první investice?
Samozřejmě se začíná dobře podnikat s velkou sumou na účtu, kterou můžete do vašeho podnikání investovat na rozjezd, ale dá se říci, že nejlepší byznysy rozjíždějí obchodníci a podnikatelé právě s omezenou možností čerpat finance. Je nesmyslné se zaplést do obrovských půjček a zkazit si tak pocit z podnikání hned na počátku.
Pokud však finance na počátek podnikání není, je potřeba se zamyslet hned nad potenciálními zdroji, nad budoucí klientelou a prostě nad tím, jak nejprve z vaší firmy udělat výdělečnou jednotku, jejíž zisky pak budete postupně dále investovat. Můžete třeba nejprve začít podnikat z domu a nemusíte hned zřizovat kanceláře, můžete začít pracovat v programech, které jsou zdarma a až později pořizovat drahé systémy a podobně.
Pokud ještě potřebuje další položky pro podnikání, ale financí se nedostává, zkuste výměnný obchod, který je stále velmi moderní, hlavně v rámci reklamy a budování značky, tedy vzájemné propagace.
Tímto způsobem můžete ušetřit velkou řádku prvotních investic.
A rozhodně nezapomeňte promyslet následující:
• Ať už jste si vybrali jakékoli odvětví a připravili jste si všechno správně, o konečném úspěchu vašeho byznysu nakonec vždy rozhodnout klienti, respektive zákazníci. Je potřeba mít opravdu dobrý produkt s přidanou hodnotou, který bude na trhu unikátní či výjimečný. Nemusí být sám o sobě, ale výjimečný například svou kvalitou. Pokud máte co nabízet, zajistěte si klientelu ještě před tím, než vůbec byznys spustíte.
• Na svůj byznys plán určitě nezapomeňte. Jakkoli se může zdát, že máte vše v hlavě připraveno, určitě si to i přesto sepište. Uvidíte, že uděláte službu nejen sobě nyní, ale i svému budoucímu já!