Kupovat dárky pro ženy je velmi obtížné. Inspirace by byla. Žena touží po špercích, oblečení, drahé kosmetice a tak podobně. Zavděčit se jí však není rozhodně vůbec snadné. Kupovat ženě dárky na vlastní pěst znamená riskovat, že se setkáte s neúspěchem a podrážděností.
Ovšem nakupovat dárky pro muže také není vždycky snadné. Samozřejmě muži ocení především nějakou technickou hračičku. Ovšem současní muži podobně jako ženy velmi rádi dbají na to, jak vypadají. Takže koupit partnerovi něco na sebe není vůbec špatný nápad. Stejně tak dobrý nápad je pořídit partnerovi kvalitní značkovou kosmetiku.
Samozřejmě určitý typ mužů na sebe dbal vždy, ale velmi často bývalo mužům lhostejné, jak se oblékají a jak vypadají. Muži dokonce žili v přesvědčení, že neupravenost a živočišný zápach jsou pro ženy sexy.
V dobách dávno minulých byla například hygiena na zoufalé úrovni. Takový Ludvík XV. se například koupal jednou za rok. Dokážete si něco takového vůbec představit? Není divu, že tehdejší šlechta mívala vždy při ruce drbátko na blechy.
Dnešní muž se naštěstí o sebe stará. Existuje dokonce termín pro muže, který svému zevnějšku věnuje zvýšenou péči. Těmto mužům se říká metrosexuálové. Jedná se vlastně o složeninu slov metropolitní a heterosexuál.
Muž nemusí být právě metrosexuál, ale přiměřenou pozornost svému zevnějšku věnovat může. Dříve určití lidé jednoduše neměli časový prostor o sebe pečovat, a tak zevnějšek příliš neřešili. Doba je ovšem jiná a i lidé například z dělnických a řemeslnických profesí o sebe mohou důkladně dbát a vyhledávat kvalitní oblečení a kosmetiku.
Proto oblečení a kosmetika představují optimální dárek nejen pro ženy, ale také pro muže.
Samozřejmě i zde platí, že trefit se do gusta není snadné. Manžel ovšem není malé dítě, kterého musíte za každou cenu (třeba i nemile) překvapit, a proto si ho vezměte na nákupy prostě sebou, aby si vybral to, co se mu líbí.